Ajánlásokat nem teljesítő vállalkozások


A Fejér Vármegyei Békéltető Testület eljáró tanácsai által az alábbi ügyekben hozott ajánlásait, a fogyasztói jogvitában érintett vállalkozások nem teljesítették.

Név
CímÜgy leírásaAjánlás
Molba-Gold Kft.2111 Szada Aranyhegy u. 13A fogyasztó 2024. március 21. napján érkezett kérelmében előadta, hogy 2023.05.22. napján vásárolt egy használt gépjárművet a kereskedőtől 2.750.000 Ft értékben. Egy olajcsere alkalmával derült ki számára, hogy a gépkocsinak rejtett hibája van, rozsdás, amit a kereskedő alvázvédelemmel látott el. A fogyasztó már 2024.01.09. napján jelezte a kereskedőnek a problémát, és kérte annak a megoldását, azonban minden egyeztetés sikertelen volt. 2024.02.22. napján felkért egy szakértőt FIX Autószervíz, hogy vizsgálják meg a gépjárművet. A bevizsgálás eredményeképpen a szakértő leírta, hogy „Rozsdára fújt alvázvédőből áll az autó egész alja”. A kereskedő az egyeztetések alatt felajánlotta, hogy le alvázvédőzi az autót, illetve hogy 150.000 Ft-ig állja a javítás költségeit. A fogyasztó árajánlatot kért a javításra, mely 650.000 Ft lett. A fogyasztó 2024.02.28. napján tértivevényes levélben elállási szándékát jelezte a kereskedőnek, mivel megrendült a bizalma a kereskedőben, illetve a hosszú javítási időt sem tudja kivárni. A levél „nem kereste” jelzéssel érkezett vissza. A fogyasztó kérte a termék vételárának a visszafizetését a vállalkozás részéről.Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 60 napon belül javítsa ki szakszerűen a gépkocsi rozsdásodás hibáját, amennyiben ezt nem vállalja vagy határidőn belül nem csinálja meg, ugyanezen határidőn belül fizessen meg a fogyasztónak 690.000 Ft javítási költséget. Amennyiben a javítási költség megfizetését sem vállalja, abban az esetben a gépkocsi visszaszolgáltatásával egyidejűleg fizessen vissza a fogyasztónak 2.690.000 Ft-ot.
Adorján Limo Kft.8154 Polgárdi, Bethlen G. u. 21/B.Fogyasztó kérelme a békéltető testülethez 2024 július 10-én érkezett. Ebben a fogyasztó előadta, hogy 2024 május 24-én 2 szerződést kötött a vállalkozással. Egyrészt eladta a vállalkozásnak Opel Meriva típusú személygépkocsiját 400.000 Ft-os vételáron, egyidejűleg pedig vásárolt a vállalkozástól, mint eladótól egy Peugeot 807 típusú személygépkocsit 750.000 Ft vételáron. A vételárba az Opel Meriva ellenértéke beszámításra került. A személygépjárműveket a szerződéskötés napján birtokba adták egymásnak a felek. A fogyasztó problémája, hogy az általa vásárolt gépjármű lényeges tulajdonságairól a vállalkozás őt nem tájékoztatta. A gépjárművet ugyanis járó motorral vásárolta meg, másnap azonban már nem tudta beindítani. A fogyasztó a vállalkozás felé azonnal kifogást jelentett be és kérte a megvásárolt jármű javítását. A vállalkozás az akkumulátort másnap kicserélte. Ezt követően került sor a gépjármű eredetiségvizsgálatára. A fogyasztó a vizsgálat helyéről elindulva megállapította, hogy a gépjármű sebességváltója nem kapcsolható kettes fokozatba. Ennek tényét másnap bejelentette a vállalkozásnak és ismételten kérte a hiba javítását. A vállalkozás képviselője megállapította, hogy a sebességváltó valóban hibás – ezt szóban elismerte -, azonban a hiba kijavítására nem történt intézkedés. Így a fogyasztó 2024 június 2-án értesítette a vállalkozást, hogy eláll a szerződéstől és a gépjárművet a vállalkozás telephelye elé állította. A vállalkozás a fogyasztó elállási nyilatkozatára nem válaszolt, ezért a fogyasztó jogi képviselője június 13-án felszólította a vállalkozást, hogy nyolc napon belül a gépkocsit vegye vissza birtokba. illetve az ügyfél által kifizetett összeget fizesse vissza és az Opel Meriva gépkocsit adja a részére vissza, azaz az eredeti állapotot állítsák helyre a felek.
Válasz ezekre a felhívásokra sem érkezett, így a fogyasztó jelenlegi határozott döntési indítványa az eredeti állapot visszaállítása, az elállásának az elfogadása.
A békéltető testület ajánlja a vállalkozásnak, hogy a fogyasztó elállása miatt az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül 750.000 Ft -ot fizessen vissza banki átutalással a fogyasztó 10918001-00000108-12310019 bankszámlára és a pénz átutalását követő 3 napon belül a Peugeot 807 típusú gépjárművet vegye vissza birtokba.
E.ON Energiamegoldások Kft.1134 Budapest, Váci út 17.A fogyasztó panasza 2024. június 10. napján érkezett a békéltető testülethez. Ebben előadta, hogy a vállalkozással 2022. október 24-én kötött szerződést napelem rendszer feltelepítésére 2.631.592,- Ft bruttó vételárért, mely 4.1kWp névleges teljesítményű rendszert és ennek megfelelően három fázisú invertert tartalmazott. 2023-ban, még a megvalósítás előtt fogyasztó kérte a szerződés módosítását financiális okból, ugyanis gyermeke született és a felesége jövedelme kiesett. A szerződésmódosítást 2023. október 16-án kötötte meg a fogyasztó a vállalkozással, mely 2.87 kWp teljesítményű rendszert tartalmazott 1.877.153,- Ft bruttó vételárért. A rendszerhez a vállalkozás egyfázisú invertert tervezett, amit fogyasztó nem kérdőjelezett meg, bízva a vállalkozás szakértelmében és az E.ON-nal való szoros együttműködésben. A vállalkozás 2023. november 29-én feltelepítette a rendszert a módosított szerződésben foglaltaknak megfelelően. Az E.ON Áramszolgáltató Kft. 2024. január 02-án jött ki a fogyasztóhoz, hogy átvegye és beüzemelje a rendszert. Ekkor derült ki, hogy az egyfázisú innvertert nem fogadják el a szaldós elszámoláshoz, amelyre a fogyasztó szerződést kötött a vállalkozással, ezért azt le kell cserélni három fázisúra.Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül nyilatkozik a vonatkozásban a fogyasztónak, hogy a tárgyalás során felvetett jognyilatkozata szerint ingyen és bérmentve leszereli-e az invertert a fogyasztótól. Vállalja a vállalkozás, hogy amennyiben leszereli az invertert, a tűzeseti leválasztó kapcsoló árát, 120.000 Ft-ot is visszatéríti a fogyasztónak.
Sperl Dávid8200 Veszprém, Halle utca 9. B. épület 7. emelet 19. ajtóFogyasztó panasza a békéltető testülethez 2024 május 6-án érkezett. Ebben a fogyasztó előadta, hogy Sperl Dávid vállalkozót megbízta 2024 március 13-án a konyhájának a parkettázásával. A munkavégzést nem látta megfelelőnek, mire a vállalkozó – a fogyasztó állítása szerint -felháborodva megfenyegette, ezért a korábban fizetett 50.000 ft előlegen felül a vállalkozó által kért 105.000 forint munkadíjat is megfizette a vállalkozónak. Az elvégzett munkáról a számlát azonban nem Sperl Dávid vállalkozó állította ki, aki egyébként a pénzátadásról szóló átvételi elismervényt aláírta és a pénzt átvette, hanem egy harmadik személy, Szűcs József Tamás egyéni vállalkozó. A Békéltető Testület megkeresésére Szűcs József Tamás azt a választ adta, hogy ő csak a számlát állította ki, de valójában munkát nem végzett. Baráti segítséget akart tenni, de már tisztában van vele, hogy ilyen módon ő számlát nem állíthat ki. Ennek következtében a számlát 2024 április 19-én sztornózta. Bár a számla sztornózásra került, az összeg visszafizetése a fogyasztó részére nem történt meg, hiszen Szűcs József Tamás állította, hogy Ő semmilyen összeget a fogyasztótól nem vett át. Sperl Dávid válasziratot nem küldött. A fogyasztó által egyébként nem csak Szűcs József Tamás számlája került a Békéltető Testület részére megküldésre, hanem a „THOMAS” Vendéglátó, Kereskedő és Ipari Korlátolt Felelősségű Társaság (8200 Veszprém, Óvári Ferenc utca 3.) számlái is, amelyekkel kapcsolatosan a fogyasztó a 2024. június 21-én megtartott meghallgatáson úgy nyilatkozott, hogy szintén Sperl Dávid vállalkozótól kapta őket, amelyekkel Sperl Dávid számára az anyagköltséget igazolta.A békéltető testület ajánlja Sperl Dávid egyéni vállalkozónak, hogy az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül 50.000 Ft felvett előleget, 105.000 Ft munkadíjat és 92.000 Ft-ot, a rosszul lerakott és összegszerűségében számlával igazolt padló vételárát fizesse meg a fogyasztó részére.
DRV Zrt.8600 Siófok, Tanácsház u. 7.A fogyasztó 2024. március 11-én fordult kérelemmel a békéltető testülethez, Ebben előadta, hogy vitatja a DRV-ÜSZ/2023/244260/002 levelében jelzett követelésének jogalapját, tekintettel arra, hogy a kizárólagos tulajdonát képező, természetben a 7563 Somogyszob, Eötvös utca 58. szám alatti ingatlan tulajdonjogát árverés útján szerezte meg 2021.01.20-án, így az ingatlan korábbi tulajdonosát terhelő, kötelmi jogi igények tekintetében jogutódnak nem minősül. A fogyasztó kiemeli, hogy a vállalkozás követelése sem az ingatlan árverési hirdetményéből, sem pedig az ingatlan tulajdoni lapjáról nem volt megismerhető, és arról a DRV még a tulajdonjog megváltozásának bejelentése során (2022.01.10.) sem adott részére tájékoztatást. A fogyasztó arról, hogy a követelés fennáll, továbbá, hogy az ingatlan vízórája korlátozva van, először 2023.11.023-én a nagyatádi DRV iroda munkatársától kapott tájékoztatást. A fogyasztó kérelmében a kéri a szolgáltatás korlátozás feloldását. A vállalkozás a békéltető testülethez megküldött válasziratában, valamint a szóbeli meghallgatás során kifejtette, hogy a fogyasztó 2022. január 10-én kelt megkeresésében jelezte ugyan a tulajdonosváltozás tényét, azonban azt okirati úton csak jelentős késedelemmel, 2022. november 13-án megküldött elektronikus leveléhez csatoltan igazolta a DRV irányába. A fogyasztási hely átírására a vállalkozás által lekért tulajdoni lap alapján került sor.
A fogyasztó kérelmével összefüggésben a vállalkozás kifejti, hogy mivel az árverési vétel tehermentes, nem követeli az új tulajdonostól a régi tulajdonos tartozásának kiegyenlítését, azonban „léteznek olyan kötelmi alapú jogosultságok”, amelyek az új tulajdonosra kihatnak. Az árverési vevő nem nyer külön jogot a közművek használatára, illetve a közművekkel összefüggő költségek csökkentésére vagy teljes törlésére. A vállalkozás rögzíti, hogy a felhasználási helyre vonatkozó tartozás nem az ingatlan tulajdonjogához kapcsolódó (dologi jogi) igény, hanem pusztán az ingatlan, mint felhasználási hely közszolgáltatási szerződéséhez kapcsolódó kötelmi jellegű igény. A vállalkozás a vízközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. tv. 51.§ (5) bekezdése alapján egészen addig jogosult az ugyanezen jogszabály 58. § (1) bek. szerinti korlátozást a felhasználási hely vonatkozásában fenntartani, ameddig a szolgáltatónak a felhasználási hely tekintetében követelése áll fent.
A vállalkozás kiemeli, hogy az árverést megelőzően a fogyasztónak lehetősége lett volna a Társaságnál az esetleges korlátozások fennállásának tényéről tájékozódni, de ilyen kérelem a vállalkozáshoz nem érkezett.
A vállalkozás kiemeli, hogy a fogyasztási hely tekintetében fennálló tartozás (1.553.910 Ft) kiegyenlítését, valamint a helyreállítási költség (39.243 Ft) megfizetését nem a fogyasztótól követeli ugyan, de a korlátozást csak ezen összegek beérkezését és leigazolását követően áll módjában feloldani.
A fogyasztó panasza megalapozott.
A panasz elbírálásához az alábbi jogszabályhelyeket kellett az eljáró tanácsnak figyelembe venni:

a vízközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

Magyarország Alaptörvénye

Ajánlás: A Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül szüntesse meg a fogyasztó tulajdonában és birtokában lévő, természetben 7563 Somogyszob, Eötvös utca 58. szám alatti ingatlanon található felhasználási helyen foganatosított, Vksztv. 58. § (1) szerinti korlátozó intézkedést.
Alina Málna Kft.2118 Dány, Bocskai utca 37.Fogyasztó panasza a békéltető testülethez 2024 február 21-én érkezett. Ebben a fogyasztó előadta, hogy 2023 szeptember 7-én vásárolt a vállalkozásnál egy PIC-107 forgalmi rendszámú hétszemélyes VW Turánt, melynek a vételi ára 1.999.999 Ft volt. A vállalkozás a fogyasztó addig használt autóját megvette tőle 400.000 ft-ért, amely összeget az új kocsi árából leszámított, így a fogyasztó 1.600.000 ft-ot fizetett ki a kocsivásárláshoz. A fogyasztó a vásárláshoz egy autószerelőt is vitt magával, akivel a kocsit átnézte, mely ránézésre teljesen rendben volt. Az autókereskedő semmilyen gondot, rejtett problémát nem jelzett. Három hónap használat után kezdődtek azonban a problémák az autóval. Az autó kiírta ugyanis, hogy a fogyasztó azonnal állítsa le a motort, mert motorhibája van, az olajnyomással gond van. Ezután került sor a vezérléscserére, majd kiderült, hogy benzint enged az autó a motorolajba és így a motort az autó teljesen tönkreteszi. A javíttatás költsége közel 700.000 ft volt. A fogyasztó felvette a vállalkozással a kapcsolatot, aki közölte vele, hogy magánszemélytől vásárolta a fogyasztó az autót, tehát neki nincsen köze hozzá. Ez azonban a fogyasztó szerint nem igaz, mert az adásvételin a társaság neve szerepel. Közben a fogyasztó az autót javíttatta, azonban azzal folyamatosan gond volt, nem lehetett használni. Cserélték a vezérlésen felül már a magasnyomású benzinpumpát is rajta, majd a dióhéjas motor mosatása következett; remélve, hogy az megoldja a problémát. Mára a fogyasztó eljutott odáig, hogy 1 millió forintot költött az autóra és most már a szerelő is úgy látja, hogy nincs értelme tovább bele pénzt ölni, mert szerinte javíthatatlan az autó. Az autón már minden alkatrészt gyakorlatilag kicseréltek, de továbbra sem lehet használni. A fogyasztó a vállalkozással nem tud kapcsolatot teremteni. A fogyasztó határozott indítványa a gépkocsi javítására költött összeg, azaz 1 millió forint megtérítése, valamint 700.000 Ft nem vagyoni kár megfizetése a vállalkozás részéről.Ajánlás: A békéltető testület ajánlja a vállalkozásnak, hogy a fogyasztó elállása következményeként a Felek az eredeti állapotot állítsák helyre, azaz a vállalkozás az általa értékesített PIC-107 frsz-ú gépjármű teljes vételárát a fogyasztó részére fizesse vissza a gépjármű fogyasztó általi egyidejű visszaadásával.
Woman Gold 2019 Korlátolt Felelősségű Társaság6723 Szeged, Dankó Pista utca 26. Fsz. 1. ajtóFogyasztó panasza 2023 szeptember 6-án érkezett a Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testülethez. Ebben a fogyasztó előadta, hogy a vállalkozástól 2023 augusztus 10-én rendelt egy BIKETEK MAXWELL férfi Trekking kerékpárt kék színben. A rendelés száma 6092-155149 volt. A fogyasztó a kerékpár vételáraként 75.999 Ft-ot 2023. augusztus 11-én a vállalkozás számára átutalással hiánytalanul megfizetett. A vállalkozás visszaigazolta számára a megrendelést és közölte vele, hogy a kerékpár várhatóan 2023. augusztus 22-én lesz átvehető. Ezt követően a fogyasztó e-mailen augusztus 31-én és szeptember 5-én eredménytelenül érdeklődött a vállalkozásnál a megrendelt termék után, majd szeptember 12-ei sms-e is megválaszolatlan maradt. A kerékpárt nem tudta átvenni, annak megérkezéséről nem értesítették, a vállalkozással semmilyen módon nem tudta a kapcsolatot felvenni. A Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testületnek a hiánypótlási felhívására a fogyasztó igazolta, hogy 2023 október 11-én ajánlott postai küldeményben is felszólította a vállalkozást a teljesítésre, azonban ez is megválaszolatlan maradt, holott a levelet a postai küldemény ragszáma alapján 2023. október 13-án a posta sikeresen kézbesítette a vállalkozás számára. Ezt követően a Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület a fogyasztó panaszának a megküldésével felhívta a vállalkozást a válaszirata megküldésére, azonban a békéltető testületnek az ügyfélkapus értesítését a vállalkozás nem vette át, a meghiúsulási igazolás a békéltető testület részére visszaérkezett.
Döntési indítványa a fogyasztónak: a beadványához mellékelten csatolt banki bizonylat alapján a 2023 augusztus 11-én kifizetett számlájának ellenértékét a vállalkozás haladéktalanul utalja vissza a bankszámlájára. A fogyasztó becsatolta a vásárlás előlegszámláját is a kerékpár teljes vételáráról.
A Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testülettől a Fejér Vármegyei Békéltető Testület az ügyet – mint 2023 év folyamán le nem zárt ügyet – 2024 január 12-én vette át.

A fogyasztó panasza alapos.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül fizesse vissza a fogyasztónak a fogyasztó által 2023 augusztus 10-én megrendelt és 2023. augusztus 11-én kifizetett BIKETEK MAXWELL ff. Trekking kerékpár ellenértékét, összesen 75.990 Ft-ot, valamint ezen összegnek 2023. augusztus 23. napjától a kifizetés napjáig járó, a Ptk. 6:48. §-a után számított késedelmi kamatát.
Holiday Club Füred Kft.8230 Balatonfüred, Táncsics Mihály u. 18.Fogyasztó panasza a békéltető testülethez 2023 december 14-én érkezett. Ebben a fogyasztó előadta, hogy 2012 október 10-én minden második éves üdülő használati szerződést kötött, melynek módosítására 2015 február 26-án került sor. A módosítás lényege az volt, hogy háromszázezer forint fenntartási költség előre történő fizetése esetén a hátralévő időszak fenntartási költsége meglehetősen kedvezményesen alakul a számára és kizárólag az inflációs ráta figyelembevételével minden év január közepén évente egy alkalommal módosítható. Ennek alapján 2022-ig bezárólag a díjaknak az emelése az inflációval arányosan történt, azonban 2024-re több mint kétszeresére növekedett volna meg az üdülő használati díj. A fogyasztó szerint ez a díjemelés nem szerződésszerű és arra kéri a békéltető testületet, hogy kötelezze a vállalkozást a szerződés szerinti számítási módszer alkalmazására.
A vállalkozás válaszirata 2024 január 17-én érkezett. Ebben a vállalkozás hivatkozott elsődlegesen arra, hogy az eljáró tanácsnak nincs hatásköre annak megítélésére, hogy a vállalkozás által alkalmazott használati díj számítási módszere és ennek alapjára 2024 éves használati díj mértéke megfelelő e vagy sem. Ezen kívül a vállalkozás hivatkozott arra, hogy a fogyasztó rosszul értelmezi a szerződésben leírtakat.
Az ügyben az eljáró tanács 2024. január 26. napján meghallgatást tartott.
A fogyasztó a meghallgatáson képviseltette magát.
A vállalkozás válasziratot küldött, a meghallgatáson nem képviseltette magát.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 31. § (2) bekezdése alapján a meghallgatás megtartásának nem volt akadálya.
A fogyasztó a meghallgatáson előadta, hogy a válaszirat tartalmával nem ért egyet, a kérelmében foglaltakat változatlanul fenntartja a vállalkozással kötött évényes és hatályos szerződése és annak módosítása alapján.
A fogyasztó panasza megalapozott.
A békéltető testület ajánlja a vállalkozásnak, hogy a vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 8 napon belül a fogyasztóval kötött üdülő használati szerződésének 2015. február 26-án létrejött módosítása 2. pontja rendelkezései szerint – legfeljebb az érintett naptári évet megelőző naptári évre közzétett hivatalos inflációs ráta figyelembevételével – módosítsa az éves (2024. évre meghatározott) használati díjat.
Lemezker.hu Kft.2836 Baj, Iparterület 020/87.A fogyasztó a vállalkozástól 2023. 11.06-án 25,3 m² T18-as trapézlemezt (11 db-ot) vásárolt tetőhöz 71.748,- Ft értékben. A fogyasztó terméket személyesen vette át a vállalkozás baji telephelyén és szállította el otthonába.
A fogyasztó 2023. 11.06-án kifogást jelentett 3 db tábla karcossága miatt. Ezt a kifogást a vállalkozás elfogadta s a fogyasztó részére1 db tábla árát,  6500 Ft -ot visszautalt.
A fogyasztó ezután 11. 09-én újabb fényképes kifogást jelentett be azzal, hogy a lemezek be vannak nyomódva és karc okozta sérülés is tapasztalható. Ezt a kifogást a vállalkozás elutasította, de felajánlotta, hogy amennyiben a fogyasztó a fényképek szerinti állapotban visszaszállítsa részére a terméket, visszautalja részére a 6500,- Ft-al csökkentett vételárat. Ezt az ajánlatot a fogyasztó elutasította.
A fogyasztó a 2023. 11. 23-én előterjesztett panaszában a vételár kártérítés összegével csökkentett része + szállítási költség visszafizetését kérte vagy 40 %-os árleszállítást.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül fizesse vissza a fogyasztó részére a termék eredeti vételárát -6500 Ft-ot, és szállítsák el a terméket a fogyasztó lakóhelyéről.
E.ON Áramszolgáltató Kft.1134 Budapest, Váci u. 17.A fogyasztó az 2023. 11. 22-én előterjesztett kérelmében előadta: 2023. május elején a vállalkozástól felhívták, hogy éves leolvasásra kerül sor a 8052 Fehérvárcsurgó, Kossuth Lajos u. 13. sz. alatti ingatlanában.
A leolvasásra 2023. 05. 12-én került sor, a fogyasztó ingatlanban lakó nagyapja jelenlétében. Egyidejűleg mérőcserére is sor került, erről a fogyasztó nagyapjától szerzett tudomást.  Erre a vállalkozás szerint azért volt szükség, mert az meghibásodott. A leszerelt óra 6273 kW fogyasztást mutatott.
A cserével kapcsolatos dokumentumot a fogyasztó nagyapja aláírta. Ezt követően a vállalkozás kiküldött a fogyasztó részére egy 440.196,- Ft-os elszámoló számlát.
A fogyasztó a számlát nem fogadta el, mivel az ingatlanban feltöltőkártyás mérőóra volt felszerelve.  A kifogását elutasították, és 12 havi részletfizetési lehetőséget ajánlottak fel részére.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül vizsgáltassa be a leszerelt fogyasztásmérő berendezést, különös tekintettel arra, hogy az indokolatlanul nagy mértékű fogyasztást igazolhatja-e valamilyen alkotó rész meghibásodása. Amennyiben a vizsgálat nem tudja megállapítani, a fogyasztásmérő berendezés hibaszázalékát, ez esetben vizsgálja felül a fogyasztónak az utolsó hiba nélküli elszámolási időszakot és a hibás mérést követő elszámolási időszak, de legalább 4 hónap adatainak átlagát és ennek alapján állapítsák meg a fogyasztó által felhasznált villamosenergia mennyiségét. Ennek megfelelően a kibocsátott 110105117202 sz. elszámoló számlát vonja vissza és a helyesbített értéknek megfelelő számlát állítson ki és küldjön ki a fogyasztónak.
R&N Auto Kft.1027 Budapest, 511. utca 4-512. utca 3.A fogyasztó 2023. 06.07-án a vállalkozástól vásárolt 32.990,- Ft vételáron egy pár motoros cipőt. A termék meghibásodott, ezért a fogyasztó 2023. 09. 11-én kifogást jelentett be. A jkv-ban a hiba leírása következő volt: „A cipő orr részénél felül a takaró berepedezett.”  A fogyasztó a terméket javítás végett elküldte a vállalkozásnak. A javítás elhúzódott. A vállalkozás a kijavított lábbelit visszaküldte a fogyasztónak, aki a javítást nem fogadta el.
A fogyasztó a 2023. 11. 23-án előterjesztett panaszában kérte a lábbeli cseréjét kérte. Nyilatkozott, hogy a javítás minőségével kapcsolatban kifogást akart bejelenteni, de a vállalkozás elérhetetlen volt.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a lábbelit cserélje ki a fogyasztó részére.
R&N Auto Kft.1027 Budapest, Bem József u. 6. fsz. 3.A fogyasztó 2023. 08.03-án a vállalkozástól vásárolt 67.990,- Ft vételáron egy pár STYL Martin GEA8 MX Nazaris csizmát. A termék meghibásodott, ezért a fogyasztó 2023.09.09-én  kifogást jelentett be. A bejelentésről készült jkv-ben a következő hiba került rögzítésre: „ A csizma belső részén a műanyag elrepedt, a legalsó csatnál a műanyag szintén elrepedt.” A fogyasztó termék cseréjét kérte. A vállalkozás a terméket bevizsgálta és a kifogást elutasította.
A fogyasztó a 2023. 11. 13-án előterjesztett panaszában kérte a lábbeli teljes vételára visszafizetését, mivel véleménye szerint a termék javíthatatlan és balesetveszélyes.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül amennyiben a termék javítható, javítsa azt meg saját költségén és az szállítást is saját költségén intézze. Amennyiben a termék nem javítható, úgy a vételár 80%-nak megfelelő összeget fizessen vissza a fogyasztó részére.
Czibak Dániel e.v.5111 Jászfelsőszentgyörgy, Attila u. 33.A fogyasztó és a vállalkozás 2023. 09. 12-én vállalkozási szerződést kötöttek az alábbi építési munkákra: garázs felújításra (anyaggal együtt) , melynek részét képezte a tető bontása- bontott cserép elszállítása, új féltető készítése, fal felújítása, bejáratok előkészítése és  további munkákra: vízvezeték cseréje a vízóra aknától a házig (anyaggal együtt) és 45 (max. 50 ) méter kerítés építése. A fogyasztónak a vállalkozói díjat, mindösszesen 3.500.000,- Ft-ot 2023.09.16- 2023.10.15-ig három részletben kellett megfizetnie. A munkák megkezdése időpontja 2023. 09. 13., míg a befejezés időpontja 2023.10. 11. volt.A vállalkozás a garázs építésre korábban a fogyasztó által számla alapján kifizetett összegekből 1.400.000,- Ft-ot – helyesbítő számla egyidejű kiállításával - fizessen vissza a fogyasztó-mailjében megjelölt összeget, mindösszesen 1.400.000,- Ft-ot. és szállítsa el a lebontott faanyagot.
Vállalkozás változatlanul fizesse a kötbért, és törekedjen arra, hogy a műszaki hibák megszűnjenek.
Térkőnagyker Kft.1042 Budapest, Árpád u. 89.A fogyasztó a vállalkozástól 2023. 03.09. -én a Térkőnagyker.hu oldalon külső burkolathoz térkövet rendelt. A termék vételárát 217.757,- Ft-ot a díjbekérő alapján 2023. 03. 09-én megfizette. A vállalkozás nem szállította le a terméket, ezért a fogyasztó 2023.05.08-án telefonált részére. Ekkor e-mailen megtörtént a számla küldése. A vállalkozás a fogyasztónak 2023. 05. 17-én ca. 2 hetes szállítási határidőt ígért, de a szállítás ismét elmaradt. A fogyasztó 2023. 07. 11-én e-mailben ismét érdeklődött, de konkrét választ nem kapott. A fogyasztó a szállítás elmaradása miatt 2023. 09. 04-én e-mailben elállt a szerződéstől és kérte e kifizetett összeg visszautalását.  A vállalkozás az elállást 2023.09.14-én elfogadta, de vételár visszafizetésére a kérelem előterjesztéséig nem került sor. A fogyasztó a 2023. 10. 27-én előterjesztett panaszában vételár visszafizetését kérte.Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül banki utalással fizessen vissza a fogyasztó részére 217.757,- Ft-ot.
Möbellissimo Kft.1174 Budapest, Táncsics u. 3.A fogyasztó 2023. 05. 05-én megrendelt a vállalkozás által működtetett webáruháztól egy Szundi Judit elnevezésű fenyőfa ágykeretet 69.900,- Ft vételáron plusz 6.500,- Ft szállítási költségért. A terméket a vállalkozás leszállította. A termék összeszerelésre került, azonban az a fogyasztó előadása szerint nem működött rendeltetésszerűen. Miután a vállalkozás nem javította ki, a fogyasztó elállt a szerződéstől kérte a vételár visszatérítését. A fogyasztó a kérelmet meghatalmazott útján terjesztette elő.
A vállalkozás a 2023.10.27-én beérkezett válasziratában a kérelem elutasítását kérte. Hivatkozott arra, hogy a hiba oka a helytelen összeszerelés vagy az egyenetlen felület lehet. Alávetési nyilatkozatot nem tett.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a terméket a fogyasztótól szállítsa el, és részére a vételárat térítse vissza a szállítási költséggel együtt.
CCC Hungary Shoes Kft.1123 Budapest, Alkotás u. 53.A fogyasztó 2022. 10.07-én a vállalkozás Székesfehérvár, Holland Fasor 1. sz. alatti üzletében 12.850,- Ft vételáron vásárolt hat és fél éves gyermeke részére egy pár  5903698499468 termékkódu, Primigi 7399022 márkájú és cikkszámú szandált. A termék meghibásodott A fogyasztó 2023. 04.15-én kifogást jelentett be. Az erről készült jkv-ben a hiba leírása a következő: A vásárló észrevétele szerint mind a kettő szandálon mindkét oldalon elvált a ragasztás. A vásárló észrevétele szerint mind a kettő szandál felső részén elől a tépőzár mellett pereg le sz anyag. A vállalkozás szakvéleményt szerzett be.  A szakvélemény szerint a talpszél perem ragasztási elválás javítható elváltozás. A másik elváltozás külső mechanikai dörzshatásból adódik. Ennek alapján a vállalkozás elvégezte a ragasztással járó javítást, míg az egyéb elváltozást nem javította meg.
A fogyasztó a 2023. 04. 24-én előterjesztett panaszában kérte az ügy kivizsgálását és a vételár visszafizetését.
A vállalkozás a 2023. 05. 04-én beérkezett válasziratban nyilatkozott, hogy a fogyasztó kérelmét elutasítja. Egyezségi ajánlatként a vételár 20 %-nak (2600 Ft) visszafizetését ajánlotta fel azzal, hogy a termék a fogyasztó tulajdonában marad és a döntést az egyezség vagy ajánlás kézhezvételétől számított 10 napon belül teljesíti. Alávetési nyilatkozatot nem tett.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a terméket a vételár 50%-ának történő beszámítással a fogyasztó által választott termékre cserélje ki.
PCX Kft.1046 Budapest, Berettyó u. 2-8.A fogyasztó  a Sony Xperia Z3 Compact mobiltelelefonjához megrendelt 2 db SONY 2600 mAh LI-Polymer NFC 1282-1203/LIS1561ERPC akkumulátort. A termékeket 2023. 09. 26-án vett át Budapesten. A vételárat 10.380,- Ft-ot átvételkor készpénzben megfizette. A termék hiányosak voltak, kifogását átvételkor jelezte és kérte a cserét. Kérését nem teljesítették, ezért a fogyasztó a számla vállalkozásnál maradó példányán jelezte a hibás teljesítés tényét. Csereigényét a vállalkozás nem teljesítette. A fogyasztó beadványában 10379,- Ft árleszállítást, az NFC egység pótlását 13.902,- Ft összegben és 18.500,- Ft szerelési többletköltség megfizetését kérte.
A vállalkozás a 2023. 10. 27-én kelt válasziratában visszavásárlást és igény esetén a termék díjmentes visszaszállítását ajánlotta fel. Alávetési nyilatkozatot nem terjesztett elő.
A fogyasztó beszerzi az nfc egységeket, beszerelteti a készülékébe, ezt számlával igazolja a vállalkozás felé. Ajánlja  a vállalkozásnak, hogy  térítse meg a fogyasztó részére a fentiek alapján  felmerült költségeket.
Furniture Box Kft.1106 Budapest, Gyakorló u. 4/D.A vállalkozás webáruháza a fogyasztó megrendelése alapján 2023.09. 13-án 208.600,- Ft vételár ellenében leszállított fogyasztónak 1 db Balvin BOXSPRING ágyat ajándék matraccal.  A kiszállítás térítésmentes volt. A termék összeszerelésre került, A fogyasztó az összeszerelést követően 2023. 10. 01-én kifogást jelentett be. A jkv-ben a hiba leírása a következő módon került rögzítésre: „ A csomagolás eltávolítása után hibát talált. Fotókat küldött. Ragasztó szalag volt a kárpiton, ami eltávolítás után ott maradt a ragasztó nyoma.”  A fogyasztó cserét vagy vételár visszafizetést kért. A vállalkozás a kifogást elutasította.
A fogyasztó a 2023. 10.04-én előterjesztett kérelmében a vételár visszafizetését kérte. A vállalkozás a 2023.10.09-én kelt válasziratában a kérelem elutasítását kérte. A molino sérülését kizártnak tartotta. A ragasztószalagra vonatkozó fogyasztói eladást megalapozatlannak tartotta. Alávetési nyilatkozatot nem tett.
A meghallgatáson csak a fogyasztó jelent meg.
Vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül időpont egyeztetést követően a helyszínen vizsgálja meg az ágyat és a vizsgálat eredményétől függően nyilatkozzon a fogyasztó jótállási igényére vonatkozóan.