Megszólalt a Magyar Posta a kamucsomagokról


A Magyar Posta elhatárolódik a „kamucsomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől – közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.

Kiemelték, hogy a Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja. A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.

A „kamucsomagok” elkerülése érdekében a posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek – hangsúlyozta a posta.

A közleményben arra is rámutattak, hogy a webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház általános szerződési feltételeit, a gyakran ismételt kérdéseket, különösen a reklamációra, a visszaküldésre vonatkozó fejezeteket.

A küldemények tartalmának vizsgálata a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni. Ezért a Magyar Posta elhatárolódik attól, a napokban felerősödő, a médiában megjelent hamis állítástól, hogy az ún. „kamu csomagok” tartalmához bármiféle köze lenne.

A Magyar Posta jogszabályi kötelezettsége kizárólag arra terjed ki, hogy a küldeményeket a címzettekhez eljuttassa. A Társaság nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról sem neki, sem munkatársainak nincs és nem is lehet információja. Sem a megrendelést, sem az erről szóló dokumentációt nem látja, nem is láthatja. A küldemények tartalmának vizsgálata a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni. Ezért a Magyar Posta elhatárolódik attól, a napokban felerősödő, a médiában megjelent hamis állítástól, hogy az ún. „kamu csomagok” tartalmához bármiféle köze lenne.

A társaság ugyanakkor fontosnak tartja a munkatársak és ügyfelek közötti bizalmi kapcsolatot, mely a vállalat több, mint 150 éves tradíciójának része, ezért minden olyan visszaélést kivizsgál, amely kapcsán a nevével, vagy szolgáltatásával visszaélnek és károsítják ügyfeleit.
A tapasztalt jelenség elkerülése érdekében javasolják tisztelt ügyfeleiknek – ahogyan a sajtóban megjelenetnél részletesebben kifejtették –, hogy webes rendeléseik során minden esetben győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Ehhez támpontul szolgálhatnak az eladó értékelései.

 Megrendelés előtt javasoljuk tehát elolvasni az adott webáruház Általános Szerződési Feltételeit, Gyakran Ismételt Kérdéseit, különösen a reklamációra, visszaküldésre vonatkozó fejezeteket. Amennyiben mindezek ellenére valaki „kamu csomagot” kap, a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez szükséges fordulni.

Forrás: Magyar Posta