A korábban megjelent hírekkel ellentétben nem büntet a fogyasztóvédelmi hatóság azért, mert a cég nem, vagy nem helyesen tüntette fel üzletében a fogyasztóvédelmi esetekben is eljáró hivatal címét.
Ilyen jogszabályi kötelezettsége a vállalkozásoknak nincsen. Az üzlettel rendelkező vállalkozásoknak a következőket kell feltüntetniük jól láthatóan és olvashatóan üzletükben:
- székhelyének címét, és azt, hogy panasz esetén a cég melyik címén, telefonos vagy akár e-mailes elérhetőségén reklamálhat a vásárló;
- az illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is, hiszen amennyiben a kereskedő és a vásárló nem tud megegyezni vitás esetben, a békéltető testület tud eljárni egyéni panaszügyekben;
- amennyiben biztonsági szolgálat működik az üzletben, annak nevét és székhelyét, működésének vásárlókat érintő szabályait
Amennyiben a kötelező tájékoztatási feladatait nem teljesíti a vállalkozás, bírságot első ellenőrzés során akkor sem kap a fogyasztóvédelmi hatóságtól, az ugyanis a kis- és középvállalkozások első jogsértése esetén csak jelzi a hiányosságot a vállalkozás felé.