Nem vagyok elégedett az eredménnyel – a szépségipar szolgáltatásai


A békéltető testületekhez több alkalommal érkezett már olyan tárgyú kérelem, amelyben a fodrászok tevékenységével kapcsolatban tettek panaszt a fogyasztók. Probléma adódott többek között a fodrász által megrendelt póthaj minőségével, rögzítésével, továbbá a hajfestés eredményével is.

Milyen lehetőségei vannak a fogyasztónak ilyen esetben?

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a fodrász vállalkozási szerződés alapján végzi a tevékenységét, amely azt jelenti, hogy ha elvégzi a kért szolgáltatást, beavatkozást, akkor jár részére a vállalkozói díj.

Amennyiben nem megfelelő minőségben készült el a frizura, akkor hibás teljesítés címén elsősorban kérhetjük annak kijavítását, ha erre nincs mód a cseréjét, emellett árkedvezményt vagy végső esetben – a pénz visszafizetését kérhetjük.

A szépségipari szolgáltatásoknál ez annyit jelent, hogy megkérhetjük készítsen a fodrász egy másik frizurát, vágja le újra, fesse át a hajunkat. (A műkörmös egy másik körmöt készítsen el vagy a kozmetikus egy új sminket tegyen ránk.)

Mire figyeljenek a fogyasztók?

1.Fontos, hogy mielőtt kiválasztjuk az adott vállalkozást nézzük meg alaposan a weboldalát, a reklámját, esetleg a terméktájékoztatóját és a kiválasztott szépészeti eljárás leírását!

2. Vegyük komolyan az ilyen beavatkozások esetleges mellékhatásait is! Konzultáljunk előtte adott esetben egy szakorvossal, vagy bőrgyógyásszal!

3. Mivel a hibás teljesítés megítélése ezekben az esetekben nagyon szubjektív, ezért fényképeket készítsünk a beavatkozás előtti és az utáni állapotról, hiszen a fogyasztónak kell adott esetben bizonyítania, hogy nem megfelelő minőségben készült el a megrendelt beavatkozás!

Forrás: nfh.hu